اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۳ در راه بورس ویدئو | چک صیادی را آنلاین نقد کنید تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد (اردیبهشت ۱۴۰۳) مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز تمدید شد تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت انواع گوشی‌های سامسونگ سری S چند؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مستأجران وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومانی ودیعه‌مسکن را چگونه می‌توانند دریافت کنند؟ + جزئیات منطقه حساس در بازار سکه کجاست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز | ریزش‌ها لاک‌پشتی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ضرورت صادرات ۲۰۰ هزار تن سیب و پرتقال سایپا شرایط جدید فروش و پیش‌فروش ۱۰ محصول را اعلام کرد + اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل رقم دقیق مالیات پرداختی طلافروشان مشخص شد | دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بخشی از ظرفیت مسکن ملی به کارگران جزئیات تازه از خروج عجیب‌وغریب ارز از کشور فروش بلیت فوق‌العاده قطار مشهد، از امروز ۹ صبح (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات مالیات بر عایدی سرمایه برای طلا، مسکن و خودرو اعلام شد | طلای زینتی تا ۱۵۰ گرم معاف از مالیات است
سرخط خبرها

«یوز» برقی نیامده حاشیه درست کرد

  • کد خبر: ۸۶۵۷۵
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
  • ۱
«یوز» برقی نیامده حاشیه درست کرد
قیمت یوز اگرچه هنوز راهی بازار نشده است، اما چیزی حدود ۶۰۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود و برای استفاده همه اقشار طراحی نشده است. این در حالی است که شنیده‌های غیررسمی در روز‌های گذشته از قیمت ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومانی این ماشین برقی خبر می‌داد.

مریم شیعه زاده | شهرآرانیوز؛ روزی که از خودرو‌های هیبریدی به عنوان خودرو‌های دوستدار محیط زیست رونمایی شد، عده‌ای گمان می‌کردند که این خودرو‌ها می‌توانند مشکلات زیست محیطی ناشی از جابه جایی انسان‌ها را تا حد زیادی رفع ورجوع کنند، اما حالا با گذشت سال ها، فعالان محیط زیست اعلام کرده اند که این خودرو‌ها سهم زیادی در کاهش آلودگی هوا ندارد. آن‌ها به طور متوسط تنها ۱۲ درصد از خودرو‌های بنزینی دی اکسیدکربن تولید می‌کنند و این رقم برای کنترل مشکل آلودگی هوا، به هیچ وجه کافی نیست.

حالا بشر به خوبی می‌داند که پایان دادن به آلودگی ناشی از تردد خودروها، تنها با جایگزینی ماشین‌های برقی ممکن است. سهم خودرو‌های برقی در دنیای امروز، یک در ازای هر ۲۵۰ خودرو است و سابقه اختراع آن به سال ۱۸۵۹ در لندن برمی گردد. تا پایان سال ۲۰۱۸ چیزی حدود ۱۸۰ مدل خودرو تمام برقی در دنیا معرفی شده است که در صدر پرفروش‌ترین این خودروها، خودرو‌های شرکت تسلا قرار دارند.

هزینه نگهداری این خودرو‌ها نسبت به خودرو‌های بنزینی در دنیا، بسیار پایین‌تر است و به واسطه تمام مزیت‌هایی که برای دولت‌ها و افراد دارند، تسهیلات تشویقی زیادی به شهروندان کشور‌های مختلف اعطا می‌شود تا به سراغ خودرو‌های برقی بروند. در ایران نیز، با تأخیر و تعلل فراوان؛ بلاخره پروژه تولید و رونمایی از خودرو‌های برقی کلید خورد. در سال ۱۳۹۶، شرکت سایپا از خودرو «ساینا»‌ی برقی رونمایی کرد و قرار بود این خودرو به تولید انبوه برسد، اما پس از رونمایی، دیگر خبری از ساینای برقی به گوش نرسید و این پروژه متوقف شد.

قیمت مطرح شده برای این خودرو، بیشتر از اغلب خودرو‌های بنزینی متوسط بود و از چالش‌های فروش این خودرو می‌شد به قیمت بالای آن اشاره کرد. همچنین در ایران زیرساخت‌های شارژ خودرو‌های برقی در جاده‌ها و شهر‌های مختلف مهیا نبود و در چند ساله گذشته نیز اقدامی در این باره انجام نشد. به تازگی خودروی دیگری نیز رونمایی شده است. خودرویی که «یوز» نام دارد و به صورت دو سرنشین و تک سرنشین، با شکل و شمایلی فانتزی عرضه می‌شود. این خودرو هنوز به تولید انبوه نرسیده است، اما اطلاعاتی درباره آن منتشر شده است.

یوز با هربار شارژ کامل باتری می‌تواند ۳ ساعت و نیم حرکت کند و حداکثر سرعت آن ۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

طراحی بسیار نزدیک خودرو ۲ نفره یوز به رنو توییزی که در سال ۲۰۱۳ میلادی توسط رنو رونمایی شد و در نوع خود جز اولین وسایل نقلیه با چنین شکل شمایلی بود سر و صدای زیادی به پا کرد. گرچه سازندگان این خودرو هم اذعان داشته اند که محصولشان را با الهام از نمونه فرانسوی ساخته اند. درواقع آنها از طرح منبع باز رنو توییزی برای طراحی یوز استفاده کرده اند.

«یوز» برقی نیامده حاشیه درست کرد

رنو توییزی

قیمت یوز اگرچه هنوز راهی بازار نشده است، اما چیزی حدود ۶۰۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود و برای استفاده همه اقشار طراحی نشده است. این در حالی است که شنیده‌های غیررسمی در روز‌های گذشته از قیمت ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومانی این ماشین برقی خبر می‌داد. قیمت گزاف تمام شده آن در ایران، پررنگ‌ترین نقطه ضعف این خودرو است و باید دید که درآینده چه چاره‌ای برای همه گیر شدن استفاده از خودرو برقی در ایران اندیشیده می‌شود. هرچند میتوان پیش بینی کرد با عدم حمایت دولت و قیمت بالای آن این طرح با شکست روبرو شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
0
0
۶۰۰ میلیون که سهله ۶۰میلیونم ۳۰ میلیونش اضافه هستش
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->